lørdag 23. januar 2016

Bokbloggsjerka 22. - 25. januar


Annika, en svensk bokblogger, utfordrer andre bloggere hver uke. Her er hennes invitasjon:
"Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Då är du välkommen att delta i det som jag kallar för ”Bokbloggsjerka”."
Annikas spørsmål denne uka er:  "jag vill veta vilken bok/vilka böcker du tycker är bäst som är baserad/e på tv/film. Det är även möjligt att vända på den här frågan: tv/film -> bok/böcker. Du väljer själv vilken variant du vill svara på."

Mitt svar denne uka er filmen Gone Girl er en amerikansk thrillerfilm fra 2014. Filmen er regissert av David Fincher, og har Ben AffleckRosamund Pike og Neil Patrick Harris i hovedrollene. Filmen er basert på den bestselgende romanen Flink pike av Gillian Flynn, som også har skrevet manuset til filmen.

Nick Dunnes (Ben Affleck) kone har forsvunnet, og saken blir et eneste stort mediasirkus. Når Nick begynner å lyve og oppføre seg rart, spør alle seg det samme spørsmålet: Kan han ha drept sin egen kone? En utrolig spennende bok, og en like spennende film.

2 kommentarer:

  1. Låter som en spännande thriller, tyvärr har jag inte läst den, men jag känner igen titeln på filmen.

    SvarSlett
  2. Filmen är väldigt bra. Boken har jag inte läst, men Gone Girl fick mig nyfiken på att läsa något av Gillian Flynn.

    SvarSlett