lørdag 1. april 2017

Oppsummering mars 2017

Siste vintermåned er over. Krokus og snøklokker har vært her lenge, og plena er grønn. Men det har vært mye sur vind og en del regn, så nå vil jeg ha vår!
Har lest en hel del i mars, mange bra bøker. Vil framheve tre av disse: Mare av Kristin Sørsdal, Den stille flokken av Lars Mæhle og Det siste barnet av John Hart. Ble skuffet over Det som aldri dør av Øistein Borge, da jeg hadde store forventninger etter forrige bok, Den syvende demonen.

Norske bøker:
Vidar Kvalshaug: Ren snø, antologi 2017
Jan Chr. Næss: En familie om høsten 2017
Amal Aden: Se oss (Bekymringsmelding ...) 2008
Pia Edvardsen: Vi var aldri brødre  2017
Jakob Arvola: Det går ikke over 2014
Gøhril Gabrielsen: Unevnelige hendelser 2017
Elin Åsbakk Lind: Punktum i en vakker setning 2917
Therese Aasvik: Noe skal skje 2017
Øistein Borge: Det som aldri dør 2017
Nora Aschim: Unngå øyekontakt 2017
Kristin Sørsdal: Mare 2017
Sigrid Undset: Sigurd og de tapre vennenen hans 1955
Jan Boris Stene: I djevelens klør 2017
Lars Mæhle: Den stille flokken 2017

Utenlandske bøker:
Domenica de Rosa: Napolislekten 2017
Jussi Adler-Olsen: Selfies  2017
John Hart: Det siste barnet 2010
Noah Hawley: De som faller 2017
Cilla og Rolf Bjørlind: Sov du vesle spire 2017

Jeg har fått med meg seks gode filmer, Moonlight. Sameblod, Barndom, Manchetser by the sea, Hidden figures og Jackie. Og et litteraturmøte, Elena Ferrante, Grensa og havet, ved Kristin Sørsdal fikk jeg også med denne måneden.
Når jeg summerer opp ser jeg at det er blitt flest norske bøker og mange nye.

Til slutt må jeg ta med at 1. april åpnes Naustet Galleri med utstilling av mine og en venninnes malerier. Det blir spennende. Mer om dette senere.

5 kommentarer:

  1. Det var da en svært så produktiv måned! Jeg padler og flyter, det fikk holde i mars... Så kommer jeg sterkt tilbake i april (snarr?;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er opp og ned her også. Ble overrasket sjøl da jeg summerte opp. Blir vel litt færre når våren kommer for fullt, for da er jeg mye ute!

      Slett
  2. Enig med Marianne-- dette var svært produktivt, at du greier å lese så mye. Det skal jo fordøyes også..

    Lykke til med utstillingen.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke alle trenger å fordøyes like mye, heldigvis. Men et par av disse sitter fremdeles godt i hodet!
      Takk for lykkehilsen - blir spennede om det kommer mye folk for å se hva vi har gjort. Det er alltid litt nerver med når en utleverer sine egne verk". Stor oppslutning på åpninga i går.

      Slett
  3. Du er ei aktiv kvinne, derom hersker ingen tvil :)
    Lukke til med utstillinga.

    SvarSlett