lørdag 8. juli 2017

Bra film: Fra balkongen

Siste filmopplevelse på Prinsen kino i Trondheim i går kveld. En spesiell film, og det var bare jeg og en annen seer i  salen. (Fint vær i byen, og ikke akkurat behov for å sette seg inne) .
Filmen  berører en hel del spørsmål som kan virke banale, men det er hverdagsspørsmål, som er relevante for oss alle. Hvor passer jeg inn i verden? Hva gjør meg lykkelig? Hvorfor føler jeg meg ikke bra når alt går så godt? Hva skjer når jeg dør? 

"FRA BALKONGEN er som en tidskapsel fylt av et liv på jorda, slik det leves akkurat nå. Av alle øyeblikkene som fyker forbi i livets berg- og dalbane. Det å se datteren din sykle for første gang kan utløse en tankerekke som tar deg langt inn i framtiden. Å hoppe på trampolinen i hagen kan føre deg ut i verdensrommet. Et forsøk på å bryte med gamle vaner kan få deg til å prøve å drikke fløte eller et rått egg. Og til jul samler du familien for å skape nye minner ved å gjøre nøyaktig det samme som alle tidligere år. Du vet at alt dette skal bli borte en gang, men du fortsetter likevel fordi?"

Ole Giæver har laget en film som tar for seg tanker mange av oss går med, om ikke hver dag, så en gang iblant. Når hverdagene hoper seg opp og dagene blir like, og behovet for at noe skal skje i livet.   Det er en gripende, hudløs og dønn ærlig film. Han utleverer sine innerste tanker, viser humoristiske klipp fra barne og ungdomstid. Her er mye alvor, men også mye humor. En film jeg gjerne anbefaler å se.




2 kommentarer:

  1. Hm... kanskje jeg skulle gått på kino i dag likevel? Jeg har et gavekort liggende, og siden regnet pøser ned passer det jo perfekt, men jeg fant ingen film jeg hadde lyst å se. Tittet litt på denne, men slo det fra meg. Nå har du fått meg på andre tanker :)

    SvarSlett
  2. Jeg elsker å se gode filmer. Denne filmen bli vist under årets Berlinale i Berlin.
    Interessant er det filmer fra den private balkongen.
    Takk for tip.
    God uke fortsatt - god sommer deg.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett