mandag 13. november 2017

Bøker - blogging - og maling

Bøker og lesing er min store hobby, men den andre hobbyen, maling,  er like stor, når jeg slipper den til i en travel hverdag.
Når jeg leser, suger jeg til meg andres kreativitet, noe som gir meg enormt mye. Her får jeg innblikk i verden utenom meg, opplever mennesker av alle kategorier, gode og dårlige, syke og friske. I maleprossessen tar jeg med meg mye av dette, så de to aktivitetene er ikke så ulike, og henger på mange måter sammen.
Denne helga har jeg vært på kurs sammen med 10 andre deltakere, med en svært kreativ maler som kursleder. Peter Esdaile. Han bor i USA, men har utstillinger i Norge nå og da, og da avholder han ofte et kurs også. Jeg har vært på to andre kurs med han, både innenfor akrylmaling, men også kull og pastell, og han gir meg alltid masse inspirasjon.
Jeg kom igang med en tre-fire bilder, så nå må jeg bare skaffe meg litt tid til å fortsette, slik at det blir ferdige resultat.


Kursleder Peter Esdaile demonstrerer 


Litt hjelp fra kursleder er bra

Kan dette bli noe til slutt?

En av damene i full aktivitet

Hva nå?

Kanskje dette kan bli noe en gang?

Eller dette, så videt påbegyn?


Tilfeldigvis blir det to kurs tett på hverandre denne gangen, da jeg og en søster skal til Stockholm for å male akvarell neste helg! Det blir også sikkert bra. Og i mellomtida er det tid for å besøke noen søte små.
(Jeg har et par bøker som ligger på I-phonen som jeg kanskje får tid til å titte inn på, men omtaler blir det lite av i tida framover!)

2 kommentarer:

  1. Så gøy å se! Først tenkte jeg "hun er så flink, trenger hun kurs da?" men selvfølgelig, alle trenger påfyll og inspirasjon.

    SvarSlett
  2. Bilda dine blir flotte, det vise allereie no.
    Så koseleg du og dei små får det. Nyt !!!
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett